НОВО ОТ AUDI
07.06.2021

Спортни, практични и елегантни: Q5 Sportback и SQ5 Sportback TDI

С модела Q5 Sportback Audi пуска на пазара своя трети Crossover Utility Vehicle (или накратко CUV) след моделите Q3 Sportback и e-tron Sportback. На върха на моделната гама застава варианта SQ5 Sportback TDI. Неговият трилитров TDI двигател разполага с 251 кВт (341 к.с.) мощност и 700 Нм максимален въртящ момент..
Webp.net-resizeimage (55)

Голям избор от цветове и материали

Image

Audi предлага новия си Crossover Utility Vehicle с екстериорни линии „advanced“ и „S line“, които се различават по изпълнението на предната решетка Singleframe, страничните въздуховоди и задната броня. Клиентите имат избор между дванайсет цвята за лаковопо покритие и различни допълнителни пакета за екстериора, сред които оптичен пакет „Черно”, както и възможности за контрастно лакиране. Q5 Sportback е дълъг 4,69 метра, което е със седем милиметра повече от стандартния Q5. Височината (1,66 метра) и широината (1,89 метра) са идентични, а коефициентът на обтекаемост  cw от 0,30 е особено нисък.

Дългото междуосно разстояние от 2,82 метра осигурява много място на борда на автомобила. Със своите хорозинтални линии интериорът изглежда изчистен и просторен, а линиите на интериорно обзавеждане „design selection“ и „S line“ му придават елегантна или пък съответно спортна нотка. Предлага се богат избор от цветове и материали за интерорното обзавеждане, сред които и особено фината естествена кожа Feinnappa. Към линия „design selection“ се включва пакет амбиентно осветление plus – неговите светлинни ефекти по дискретен, но ефектен начин подчертават типичния за Audi перфекционизъм.

Иновативно решение: задни светлини с дигитална OLED технология

Image
Image
Image

По желание на клиента Audi предлага задните светлини във вариант, изпълнен по иновативната дигитална технология OLED. Всеки от задните фарове интегрира три органични светодиода, които излъчват особено хомогенна светлина. От своя страна всеки от тези светодиоди е разделен на шест сегмента, които могат да бъдат управлявани поотделно. Клиентите могат да избират между три варианта на задните светлини, всеки от които разполага със собствен Coming- и Leaving-Home-светлинен сценарий. При активиране на режим „dynamic“ от системата Audi drive select задните светлини получават специална спортна графика. Когато друг автомобил приближи отзад към спрелия Q5 Sportback на разстояние по-малко от два метра, OLED-сегментите се осветяват по-ярко. За да може да изпълнява въпросната функция, автомобилът трябва да разполага с едно от следните асистиращи системи – Adaptive Cruise Control или Active Lane Assist.

По-голям клиренс за повече проходимост: пневматично окачване adaptive air suspension

Image

Серийното спортно окачване със своята стегната настройка предлага отлична стабилност при шофиране. Като опция Audi предлага ходова част с адаптивни амортисьори или пък особено многофункционалното пневматично окачване adaptive air suspension. Въпросното пневматично окачване дава възможност за промяна на клиренса на автомобила с до 60 милиметра. При шофиране в пресечен терен клиренсът може да се увеличи с до 45 милиметра, а при високи скорости на движение каросерията се снишава с 15 милиметра. По този начин се подобряват аеродинамичните показатели и се оптимизира ефективността. Със снижаването на центъра на тежестта на автомобила значително се подобрява стабилността. За по-удобно товарене каросерията се снишава с 55 милиметра при спрял автомобил.

Допълнително предлаганото динамично кормилно управление променя настройките си в зависимост от скоростта на движение. При ниска скорост директната настройка прави автомобила по-маневрен, докато при високо темпо настройката става по-индиректна, което подобрява стабилността при праволинейно движение. Диаметърът на колелата е между 18 и 21 цола, а асортиментът от дизайни за колелата включва цели 21 варианта.

Двигателната гама за пазарния старт: два TDI и един TFSI

Audi Q5 Sportback стъпва на европейските пазари с гама от три двигателя – два TDI и един TFSI. Спектърът на мощността им се простира от 150 кВт (204 к.с.) до 210 кВт (286 к.с.). Всички двигатели отговарят на критериите на нормите Euro 6d ISC-FCM AP, които изискват особено ниски нива на отделяните азотни оксиди.

Версията Q5 Sportback 40 TDI quattro се задвижва от агрегат 2.0 TDI. Въпросният мотор има мощност 150 кВт (204 к.с.) и максимален въртящ момент 400 Нм. С тези стойности новият CUV се ускорява за 7,6 секунди от място до 100 км/ч и развива максимална скорост от 222 км/ч. 12-волтова Mild-Hybrid-система (MHEV) се грижи за допълнително подобряване на ефективността. Нейният ремъчен стартер-генератор (RSG) осигурява рекуперация на отделяната при спиране енергия и я съхранява в компактна литиево-йонна акумулаторна батерия. Освен това системата MHEV позволява движение по инерция с изключен двигател, както и дава възможност системата старт-стоп да се активира още когато скоростта на движение падне под 22 км/ч. След пазарния старт ще последва и още един вариант на двигателя 2.0 TDI.

Още повече мощност и въртящ момент предлага модификацията Audi Q5 Sportback 50 TDI quattro: тя разполага с 210 кВт (286 к.с.) и 620 Нм – достатъчно за ускорение от 5,7 секунди от нула до сто километра в час и максимална скорост 240 км/ч. Системата MHEV тук работи с напрежение 48 волта и е още по-мощна, отколкото при четирицилиндровия дизел. Осемстепенната автоматична трансмисия tiptronic сменя предавките бързо и плавно, а системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro използва механичен централен диференциал. Въпросният диференциал разпределя тягата в съотношение 40:60 между предните и задните колела и при необходимост прехвърля по-голямата част от тягата към моста с по-добро сцепление.

Дигитални и интуитивни: ергономична концепция и свързаност

Image
Image

Q5 Sportback заимства ергономичната концепция, контролните уреди и мултимедийната система от стандартния Q5, използвайки модулната платформа за инфотейнмънт-системи MIB 3. При върховото си изпълнение моделът разполага с Audi virtual cockpit plus с диагонал 12,3 инча и Head-up дисплей. За лесното и сигурно управление се грижи коженият мултифункционален волан plus.

Инфотейнмънт-системата MMI Navigation plus разполага с 10,1-инчов сензорен екран. Системата за гласово управление с фрази от всекидневната реч работи на основата на облачна технология и може да се стартира с командата „Hey Audi“. Редица настройки на автомобила мога да бъдат съхранявани в отделни профили, които се съхраняват отново с помощта на облачна технология на клиентския портал myAudi. Някои от онлайн-услугите на Audi connect използват колективния интелект на автомобилите с марка Audi. myAudi-App служи за свързването на автомобила със смартфона на неговия притежател. По желание на купувача мултимедийното оборудване може да бъде разширено и с хардуерни елементи като Audi phone box или Bang & Olufsen Premium Sound System с 3D-звук.

Спортен топмодел: Audi SQ5 TDI Sportback 

Image

На върха на моделната гама се позиционира Audi SQ5 Sportback TDI. Неговият култивиран дизелов двигател разполага с 251 кВт (341 к.с.), а внушителният максимален въртящ момент от 700 Нм остава константен в широкия диапазон между 1.750 и 3.250 об./мин. Интегрираният в изпускателната система актуатор придава повече плътност и драматизъм на звука от двигателя. Динамичните показатели също респектират: 5,1 секунди за спринта от нула до 100 км/ч и 250 км/ч максимална скорост (електронно ограничена).

Двигателят 3.0 TDI може да се похвали с голям брой усъвършенствани детайли. Буталата вместо от алуминий вече са направени от кована стомана. Новият материал намалява топлинните загуби и с оглед на здравината си не показва недостатъци по отношение на теглото спрямо досегашния вариант от лека сплав. Инжекторите с магнитни клапани, използвани при системата за директно впръскване на горивото, работят с постоянна прецизност, тъй като нов пиезо-сензор следи за затваряне на иглата. За един работен такт е възможно да бъдат осъществени до осем впръсквания, количеството при всяко от които се прецизира още по-точно, отколкото досега.

Турбокомпресорът на дизеловия V6 разполага с малко и леко турбинно колело, което набира обороти изключително бързо и по този начин осигурява оптимален отговор при подаване на газ. Охлаждането на сгъстения въздух вместо с досегашния охладител от типа въздух-въздух, интегриран в предната броня, сега става с помощта на индиректен въздушно-воден охладител, монтиран между двете цилиндрови редици. Скъсеният път на постъпващия въздух ускорява реакциите на турбокомпресора.

Уверена прецизност: ходовата част

Image

Ходовата част на Audi SQ5 Sportback TDI напълно отговаря на внушителните показатели на задвижващия агрегат. Конструкция с по пет носача се използва за окачването на всяко от четирите колела. Стандартно автомобилът идва с 20-цолови колела с гуми 255/45, а като опция се предлагат и 21-цолови колела от Audi или от Audi Sport GmbH. На предния мост са монтирани алуминиеви шестбутални спирачни апарати и дискове с диаметър 375 милиметра. S-спортното окачване с регулируеми амортисьори снишава Q5 Sportback** с 30 милиметра и покрива изключително широк спектър от възможности между комфорт и динамика.

Заедно със спортния диференциал, двигателя, кормилното управление и автоматичната трансмисия, адаптивните амортисьори също са свързани със системата за избор на режими Audi drive select. От нея водачът може да избира между шест основни режима. Има и възможност за седми режим (allroad), когато автомобилът е поръчан с пневматично окачване adaptive air suspension със S-специфична настройка и възможност за промяна на клиренса в зависимост от ситуацията. Друга интересна опция е динамичното кормилно управление.

Превключва бързо и плавно: осемстепенната трансмисия tiptronic

Както и при стандартния 3.0 TDI в Q5 Sportback, предаването на тягата при S-модела става през бързо и плавно работеща осемстепенна трансмисия tiptronic. Системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro в зависимост от моментната ситуация разпределя предавания към двата моста въртящ момент. По желание на клиента Audi предлага и монтирането на спортен диференциал, който при спортен стил на шофиране активно разпределя въртящия момент между колелата. Той прехвърля към външното за завоя колело, което има по-добро сцепление, повече тяга и така прави поведението на автомобила още по-динамично. При излизане с повече газ от остър завой външното за кривата колело отново получава повече въртящ момент.

Нови акценти: екстериорен и интериорен дизайн

Image

Редица характерни детайли правят излъчването на Audi SQ5 Sportback TDI още по-внушително. Въздухозаборниците в предната броня се открояват със своите вертикални ламели. В осмоъгълната предна решетка Singleframe откриваме малки осмоъгълни елементи, свързани с филигранни ламели. Серийно Audi предлага LED-фарове, а като опция може да бъдат поръчани и Matrix LED-светлини с автоматично управление на дългите светлини и динамични мигачи. Задната броня има напречна лайстна от матов алуминий, под която са разположени дифузорния елемент и четирите овални накрайника на изпускателната система. За задните светлини се използва новата дигитална технология OLED.

Интериорът на Audi SQ5 Sportback TDI е издържан в черни и тъмносиви тонове, осветените алуминиеви вложи в праговете на вратите са украсени със S-емблеми. За електрически регулируемите спортни седалки със S-емблеми клиентите могат да избират между три вида тапицерии. Воланът и седалките са с декоративни шевове,  по желание се предлагат функции за масаж и за вентилация на седалките. Декоративните апликации от релефен алуминий са серийни, като опция се предлагат изпълнения от карбон или пиано-лак.

Заповядайте в шоурума или заявете оферта.
Нашите консултанти са на Ваше разположение.