НОВО ОТ AUDI
10.02.2021

Един бестселър става още по-добър: Audi представя Q5 с нова визия

Новият Audi Q5 съчетава спортния характер на едно комби Audi Avant с висока функционалност във всекидневието. Неговият нов, спортен дизайнерски език очарова още от пръв поглед, а благодарение на системата за задвижване на четирите колела quattro динамиката въодушевява по време на всяко пътуване.
Webp.net-resizeimage (18)

От години Audi Q5 е един от най-продаваните модели в премиум-сегмента при SUV-автомобилите на европейските пазари. Сега Audi прави този свой модел още по-атрактивен и още по-добър. Оптимизираният Q5 съчетава спортен характер с високо равнище на пригоденост за всекидневна употреба и може да се похвали с изключително богат асортимент в областта на инфотейнмънт-технологиите и асистиращите системи за водача. По-агресивният екстериорен дизайн на успешния модел подчертава Q-идентичността на автомобила и дори представя едно световно нововъведение – задни светлини с OLED-технология.

Новият Audi Q5 очарова със спонтанно, динамично ускорение и пъргава управляемост. Моделът серийно разполага с гъвкава система за задвижване на четирите колела quattro. Технологията позволява съобразено с моментната пътна ситуация разпределяне на въртящия момент между колелата на автомобила. Работещата на механичен принцип блокираща функция е настроена с оглед постигането на максимално добра динамика и осигурява при нужда незабавно преразпределяне на предавания към предните и задните колела въртящ момент. По този начин се постига безкомпромисно сцепление и впечатляваща стабилност. Електронно управляваното пневматично окачване с безстепенно регулиране на адаптивните амортисьори на всички колела позволява автоматично настройване на нивото на автомобила.

Image

Екстериорният дизайн: Q-дизайнерският език на Audi става още по-характерен


Силно изразена Q-идентичност в екстериора на Audi Q5: автомобилът излъчва мощ, издръжливост и сигурност. В рамките на модернизацията на модела дизайнерите допълнително са подсилили това впечатление с помощта на някои нови характерни детайли. Предната решетка Singleframe с осмоъгълна форма е станала по-плоска и по-широка в сравнение с досега. Страничните въздуховоди са пораснали на височина и са структурирани с трапецовидни вложки. LED-фаровете са получили нова графика на дневните светлини. В страничния изглед на Q5 особено силно впечатление правят оформените по нов начин прагове, които придават на излъчването повече лекота. Новост в задната част са декоративната ивица между задните светлини и дифузорния елемент с допълнителна напречна лайстна. Наред със серийното изпълнение, моделът може да бъде поръчан и с две допълнитени дизайнерски линии. При advanced line автомобилът получава хромирани вертикални лайстни в предната решетка Singleframe, както и защитни елементи в долната част на предната броня, решени в матово сребристо или в черно. Вариантът S line от своя страна се отличава със спортна структура в стил пчелна пита на предната решетка Singleframe и хромирана лайстна в областта на дифузора в задната броня.

Image
Image
Image

Световна новост: дигитална OLED-технология в задните светлини на Audi Q5


В модифицираната версия на Q5 за първи път дебютира новото поколение OLED-светлини. OLED-елементите представляват особено ефективен вид органични светодиоди, които позволяват изключително хомогенно осветяване. Предлаганите като опция OLED-задни светлини се състоят от по три основни елемента, всеки с по шест отделни сегмента. Това решение е позволило на дизайнерите и инженерите на Audi да реализират различни светлинни дизайни и графики в рамките на един-единствен хардуерен елемент.


„Предимствата на дигиталните OLED наред с високия контраст са изключителната хомогенност на осветяване, както и минималното отстояние между сегментите“, обяснява Щефан Берлитц, ръководител в отдела за разработване на иновативни светлинни технологии в Audi. „Дигиталните OLED са идеалната технология, с чиято помощ в бъдеще можем да създаваме индивидуален светлинен дизайн с висока прецизност и високо ниво на гъвкавост. При усъвършенстването на тази технология пред нас има огромни възможности.“

При поръчването на Q5 клиентите могат да избират от три основни графики за задните светлини. За всяка от тези три графики са разработени специфични Coming- и Leaving-Home-светлинни инсценировки. При избор на режим „dynamic“ от системата Audi drive select светлините преминават автоматично в нова графика. Наред с това OLED-задните светлини разполагат и с функция за разпознаване на приближаващи обекти: ако към спрелия Q5 отзад доближи друг участник в движението на разстояние по-малко от два метра, автоматично се активират всички OLED-сегменти. Когато Q5 потегли, отново се активира стандартната графика на задните светлини. Динамичните мигачи допълват спектъра от функционалности на OLED-задните светлини. Като базово оборудване за Q5 се предлагат LED-фарове, Matrix-LED-светлините могат да се поръчат допълнително. Техните интелигентни дълги светлини предлагат повече видимост и безопасност, без при това да заслепяват останалите участници в движението.

Интериорният дизайн: визуална лекота и върхово качество
В интериора хоризонталните линии на таблото създават усещане за простор и лекота. Пластично оформената, елегантно извита декоративна лайстна разделя горната от долната част на арматурното табло. В центъра на вниманието попада свободно стоящия MMI touch-дисплей с акустична обратна връзка. Досегашният въртящ и натискащ се регулатор на централната конзола отпада. Освободеното по този начин пространство на конзолата сега се заема от ниша за предмети.

Image

Ергономична концепция, инфотейнмънт и Audi connect: свързване на върхово ниво


Зад новата ергономична концепция в Audi Q5 се крие нов Main Unit – модулната платформа за инфотейнмънт-системи (MIB 3), която предлага десетократно по-висока изчислителна мощ в сравнение с MIB 2.
Базовото оборудване е с конвенционален комбиниран прибор с разположена по средата система за информиране на водача. На върха на гамата застава Audi virtual cockpit plus – дигитален дисплей с висока разделителна способност и 12,3 инча диагонал, който разполага с избор от три основни изгледа на графиките. Водачът може лесно да сменя изгледа на дисплея от мултифункционалния волан. Като опция се предлага също така и Head-up-дисплей.

Централният MMI touch-дисплей с 10,1 инча диагонал е част от стандартната екипировка на Q5. Структурата на менютата му се доближава до съвременните смартфони. Търсенето може да става със свободно въвеждане на текст. Като алтернатива водачът може да изписва букви или символи на тъчпада или пък да използва диалоговата система за гласово управление, която е в състояние да разбира множество фрази от всекидневната реч. В съчетание с инфотейнмънт-системата MMI Navigation plus с включен Audi connect Navigation & Infotainment гласовото управление може да работи и с облачна технология, което прави работата с него още по-пълноценна и лесна.

Множество персонални настройки – от често избирани цели в навигационната система, през позиция на седалките, до предпочитани настройки на климатичната система – могат да бъдат запаметявани в шест потребителски профила. Данните се съхраняват на клиентския портал на myAudi посредством облачна технология и могат да се използват от всеки оторизиран потребител във всеки модел на Audi, който поддържа тази функция.

По отношение на интериора купувачите на Q5 отново имат избор между три изпълнения: базовия вариант, design selection и S line. Трите линии могат да бъдат свободно комбинирани с предлаганите варианти за стила на екстериора. При design selection серийно идва пакет за контурно/амбиентно осветление: неговите светлинни ефекти инсценират по ефектен начин типичната за Audi висококачествена изработка по особено специален начин.

Image

Ходовата част: още повече комфорт и пъргавинa


Спортен и едновременно с това комфортен – балансираната ходова част е едно от големите предимства на Audi Q5. Окачването с по пет носача на предния и задния мост е максимално олекотено, което се отразява много добре не само на пъргавината на управление, но и на ефективността като цяло. По желание Audi оборудва Q5 с динамично управление. Технологията позволява на предавателното отношение да варира с до 100 процента в зависимост от скоростта на движение и ъгъла на завъртане на волана.


Image

Системата за избор на режими Audi drive select, която променя характеристиките на множество компоненти и системи в автомобила, е част от серийното оборудване. Водачът може да избира от общо до седем профила, сред които offroad и allroad (само в комбинация с въздушно окачване). Асистентът за потегляне по наклон помага при стръмни наклони. Серийно Audi Q5 слиза от конвейера със 17-цолови алуминиеви гуми. Към линиите advanced и S line се предлагат 18-цолови гуми, като в допълнение има възможност за поръчване на различни дизайни на колелата от Audi и Audi Sport с размери 19, 20 и 21 цола.

Image

Задвижването: добри динамични показатели, ниски нива на вредните емисии
Облагороденият премиум-SUV стартира в Европа във версия Audi Q5 40 TDI (комбиниран разход на гориво в л/100 км: 5,4 – 5,3*; комбинирани емисии CO2в г/км: 143 - 139*). Неговият двулитров четирицилиндров двигател генерира 150 кВт (204 к.с.) мощност и 400 Нм въртящ момент. Алуминиевият корпус на коляновия вал тежи с около 20 килограма по-малко в сравнение с досегашния модел, а самият колянов вал е олекнал с около 2,5 килограма. Предимството по отношение на разхода на гориво се равнява на около 0,3 литра на 100 километра Audi Q5 40 TDI ((комбиниран разход на гориво в л/100 км: 5,4 – 5,3*; комбинирани емисии CO2в г/км: 143 - 139*) се ускорява за 7,6 секунди от място до 100 км/ч и развива 222 км/ч максимална скорост.

Мощният дизелов агрегат работи не само ефективно, но и чисто – той покрива нормите на директивата за нива на вредните емисии Euro 6d-ISC-FCM, респ. EU 6 AP. Благодарение на новата Twindosing-SCR-система с двойно впръскване на AdBlue нивата на отделяните в атмосферата азотни оксиди са силно редуцирани. 

В Audi Q5 40 TDI седемстепенна трансмисия S tronic пренася тягата към четирите колела с помощта на технология quattro ultra. Тази технология също допринася за ефективността на задвижването: при нормални условия системата изпраща въртящия момент изцяло към колелата на предния мост. Когато се появи нужда от повече сцепление, например по хлъзгава настилка или при спортен стил на шофиране, с помощта на два съединителя моментално се активира задвижването на задния мост, като в дадени ситуации това може да става и предикативно. По отношение на сцеплението и динамиката системата за задвижване на четирите колела не оставя неудовлетворени желания.

Просторни и гъвкави: каросерия и интериор


След модернизацията Audi Q5 – най-вече в следствие на удължаването на предната броня – е станал по-дълъг с 19 милиметра, достигайки до 4,68 метра. Широчината (без страничните огледала) от  1,89 метра и височината от 1,66 метра остават непроменени. Дългото междуосие се равнява на 2,82 метра и осигурява изобилие от пространство в интериора, като опция Audi предлага регулируемата задна седалка plus с възможност за настройване наклона на облегалките.

Image

Когато въпросната седалка е на борда на автомобила, товарното отделение побира между 550 и 1.550 литра. Гъвкавото регулируемо дъно на багажника е серийно, докато електрическото управление на задния капак се предлага като опция. Благодарение на използването на интелигентен микс от материали, Q5 има една от най-леките каросерии в своя сегмент, коефициентът на обтекаемост от едва 0,30 също е сред най-добрите постижения в класа. Благодарение на рафинираната аероакустика, нивата на шум в интериора са изключително ниски.

Заповядайте в шоурума или получете оферта. Нашите консултанти са на Ваше разположение.